Bohagsflytt

Vi utför stora som små flyttuppdrag för privatpersoner inom hela Sverige, med fokus på kvalitet, säkerhet och individuell anpassning till just era behov. En bohagsflytt, eller privatflytt som det också kallas, är en vanlig flytt för en privatperson, vare sig flytten går till/från en lägenhet, villa, förråd eller annat. Vi har erfarenhet av allt ifrån små bohagsflyttar inom samma trapphus som tar två timmar, till stora flyttar utomlands som kräver flera lastbilar. Därför inser vi att varje flytt kräver ett individuellt tillvägagångssätt och vi planerar uppdraget utifrån de individuella förutsättningarna. Flytten genomförs med fokus på omsorg och en god komminukation, så att kunden alltid känner sig helt nöjd när flyttbilen åker tillbaka till kontoret.

Är du intresserad av tjänsten?

Fyll i en kostnadsfri förfrågan, så återkommer vi med en offert.

Till offertförfrågan

Vanliga frågor om bohagsflytt

Månadsskiftet är mer populärt och blir ofta uppbokat månader i förväg. Vid mitten på månaden brukar det vara lägre tryck. Förutsatt att vi har bilar och personal tillgänliga så kan man boka med så kort varsel som en dag innan.

När du bokar flytt med oss så ingår alltid lastbil, flyttpersonal, bärhjälp samt flyttfiltar för att skydda möbler. Vi ser alltid till att emballera möbler så som sängar, madrasser, soffor, fåtöljer, vitrinskåp med skyddsplast för att minimera risker för skador. En mindre kostnad för emballeringsmaterial tillkommer. Ni kan självklart välja bort skyddsplast och då använder flyttkillarna endast flyttfiltar.

Viktigt att man är på plats på flyttdagen och kan lämna instruktioner till flyttkillarna eller skriva ner instruktioner på ett papper. Man behöver inte vara närvarande under hela flytten, dock rekommenderar vi att man är med vid början samt slutet av flytten.

Ja, ni får låna flyttkartonger så fort ni bokar flytt med oss. Vi föredrar till och med att ni använder våra flyttkartonger framför andra vanliga varianter på marknaden. Detta eftersom vi vet att våra kartonger håller och har bra kvalitet.

Ni kan antingen hämta flyttkartonger hos oss på kontoret, Södra Kungsvägen 70, Lidingö. Meddela gärna innan ni har tänkt att komma förbi för att säkerställa att vi är på plats.

Andra alternativ är att boka en utkörning som kostar 300 kr inom Lidingö och 380 kr inom Stockholm.

Vi hjälper till att ta ned lampor, dock måste kunden meddela oss om det i förväg. Vi tar ned lampor med vanlig stickkontakt, men sådana som sitter med så kallad sockerbit får vi inte koppla ur då vår personal inte har behörighet att jobba med el.

Självklart, se bara till att de är urkopplade och tömda på vatten. Vi kopplar inte ur tvätt- och diskmaskiner.

Ja, det går att lösa både flytt och flyttstädning under en och samma dag. Städpersonalen kommunicerar med flyttkillarna och städningen brukar påbörjas i t.ex badrummet/köket som generellt tar mest tid.

Något du som kund kan göra är att hålla en bra plats åt oss med din egen bil eller prata med dina grannar en dag inna flytten alt. använda koner. Det sparar mycket tid vid flytten om vi kan stå nära porten med lastbilen, både när lastningen sker och även då vi flyttar in bohaget åt er.

Som kund får du välja om vi ska parkera lagligt, där parkeringen är tillåten, dubbelparkering, lastzon eller om vi ska stå så nära porten som möjligt. Om vi ska stå så nära porten som möjligt och inte ta hänsyn till parkeringsregler står ni för eventuell parkeringsbot. Att tänka på är att denna parkeringsbot ofta tjänas in på grund av tiden vi sparar på att gå en kortare sträcka.

Vi i Sverige har möjlighet att nyttja ett avdrag som heter RUT, vilket står för Rengöring, Underhåll och Tvätt.

Varje år har man 75 000 kr att nyttja i avdrag. Ni behöver alltså betala halva beloppet av det faktiska priset och vi sköter RUT-avdraget åt er. Ni kan läsa mer om RUT-avdrag på Skatteverkets hemsida

Ja, vi erbjuder flytt inom hela Sverige. 

Vi mejlar faktura efter utfört arbete till den e-postadress som har angetts vid bokningen, betalningsvillkor är 10 dagar netto. Går självklart att ändra till 15 alt. 30 dagar netto. Har man inte e-post kan vi skicka faktura i pappersformat per vanlig post.

Elefant Flytt har ansvarsförsäkring samt trafiktillstånd enligt yrkestrafiklagen. Vi följer Bohag 2010 allmänna flyttbestämmelser för konsument.

Du har möjlighet att boka om din flytt 5 dagar innan uppdraget i mån av tid. Önskar du avboka din flytt så ska detta ske senast 14 dagar innan bokat flyttdatum.